kupujem- ne prodajem

odigralo se izmedju dva prijatelja>
Ona putuje na dve nedelje I svom prijatelju ostavlja ključeve za slučaj da 'se nešto desi',
'npr.pukne cev I poplavi sve', da neko može da udje u stan ako je to hitno potrebno- reče bez daljih molbi, zahteva I uputstava.
Prijatelj odluči da mu je prazan prostor zgodno mesto da na miru popije kafu, prelista novine, odgleda utakmicu, ma bleji u plafon..
kad već navrati često, a inače ne preterano sklon takvim poslovima, on poželi da zalije biljke I očisti stan. Pre nego je ona trebalo da stigne nazad kući, čak je doterao sve I 'sredio & Lepše nego što je zatekao', reče mi zadovoljno; delovao je srećan I ponosan na svoj učinak.
e, potom I ja prisustvujem njenom dolasku
Sad, ona uzbuđeno govori o svojim doživljajima, prepričava smešne anegdote sa putovanja I pita za naše porodice..stila 'kako je sve kod kuće'.
 Zatim više izjavno nego upitno, nehajno kaže: Sve je bilo u redu sa stanom , jel da.
Prijatelj se jedva obazire na sve teme, a obaveštava da je navraćao malo češće ovde,
po porciju Time Alone.

- mmm, Super, jel ti to lepo prijalo? ona se smeška I nastavlja o lepotama sa putovanja.
Blista I jasno je da joj je odmor prijao, međutim .. on nam se nije 'pridružio' I primećujem da je počeo da vibrira..
Hmm nešto nije u redu? spazim za sebe bez da sam pitanje uputila ikome naglas.
-'Da znaš da sam I biljke zalio..',
A ona se radosno nasmeje I priđe jednoj od saksija: 'oh, lepotice, sveže su, divnoo ..a kad smo kod toga, kakvu sam lepu videla biljčicu, odmah sam odjurila da kupim seme..'

Sad sam na kauču listala fotke sa aparata I raspitivala se više o njima, a on je već vidno postao mrgodan..
 uskoro je bujica prekinula naše čavrljanje o fotkama:
pospremio sam I sve sa lođe- baš ti se nakupilo novina..(- pa mhm stoje na polici.., /mislim da je nije čuo),..a tek prašine iza kauča!,...sve sam to lepo sredio.

-'Oh baš je Čisto! Hvala..' bacila je pogled oko sebe, mada I meni jedan, uz blagi izraz čuđenja a la
'jel sigurno sve ok kući kod njega', dok se izlaganje nastavilo, pojačanim tempom u istom maniru.
Onda je ustala: 'Čekaj sekund, jesi li ti uživao ovde?, bilo je opuštajuće biti malo nasamo jel? 
- To uopšte nije bila moja poenta!, ja sam se potrudio, hteo sam da ti pomognem..
- kuću ostavljam sređenu kad krećem na put, sela je. Drago mi je da ti je poslužio prazan prostor, samo ..nisi morao da se mučiš..mislim, nije bilo poplave ni požara, ne? Muk.
-Uostalom dolazi Sanja (koja čisti stan) u utorak, sve je to okej. Lepo si pospremio, u redu?

- Meni I nije bilo mučenje, ali Da, ovde Je bio totalni haos I samo sam hteo da..,..
Oh, 'dolazi Sanja'- prekinu se, kao da je tek sad čuo-
, dakle ništa od ovog nije bilo od koristi, kažeš? Ah dobro onda, ostavi njoj (pokazujući na mene) ključeve od stana sledeći put, hvala lepo- reče pa demonstrativno napusti prostor.
- Oh koji mu je đavo, ništa od toga mu nisam tražila..,a I da jesam!?
Pojele smo kasnije svu klopu, naručenu za troje, pa razlaz.

wow ova predstavica je stavila stvari u drugu perspektivu..razmišljala sam o toj naizgled preuveličanoj
re-akciji, a setivši se kako ga njegova žena naširoko hvali za svako izbačeno/reciklirano ;) smeće.
Ali, to je njihova dinamika.. I to su, oh.. njegova očekivanja.


Kao da je došao kod vulkanizera da pazari svećice- ukrasne za tortu, koje se tu ne prodaju..
On je prethodno bio ponosan I zadovoljan, a zašto mu to nije bilo dovoljno I kasnije, u stanu.?
Njegova prijateljica čitav slučaj nije ni videla kao pomoć njoj
 ('očekivala je sanju, ostavila je sve uredno, nije bio požar' ) već kao 'good for you da si se malo osamio ovde..'

stoga uvidim, samo-inspirativno pomoći drugom, bilo pozvan il ne pozvan, sasvim je legitimno dok se to čini samo radi uživanja u poduhvatu koji smo si zadali ili na sebe preuzeli, stoga jer to volimo I u trenutku nam pričinjava zadovoljstvo da radimo. Pa tačka:).

 Kada je u podtextu motiva za pomaganjem (koje , posebno ako nam nije zatraženo, može dakle biti I samo naša Projekcija),
prisutno I skriveno Očekivanje zahvalnosti, Potreba da drugi to ceni, ili potvrdi korisnost učinjenog.. -molim, u tom slučaju bolje je I ne pomagati.
Bolje za nas, drugu osobu, I celokupnu međusobnu razmenu.
Bar dok se ne očistimo od tako pridodatih motiva..da nam budu transparentni, I da smo sigurni zašto činimo to što činimo!

(ova priča me podseti na jedan drugi slučaj kada sam krenula na more, a mislila 'bolje da stan ne zvrji prazan mesec dana',
 pa sam sa tom idejom ostavila ključ bliskoj prijateljici da devojke tu piju kafu, I za njene sastanke sa dečkom
- oboje su živeli sa roditeljima tad.
niti mi je ona to tražila niti sam ja dala druga uputstva.
po povratku sam zatekla stan cakum pakum
-kakav bude nakon što tim stručnjaka čistača prođe kroz isti. rekla bih da su ga I energetski očistili jer nije bilo 'prizvuka' lumperaja, iako mi ona reče da su maximalno iskoristili Slobodan stan! rekoh da sve odlično izgleda, a ona šta se sve odlično dešavalo u mom odsustvu. sasvim lepa razmena, sve u svemu.)




 

Нема коментара:

Постави коментар