Ujedinjenje dva kraljevstva- (Vila Grdana)


Krivo funkcionisanje, rat I konačno ujedinjavanje Novog muškog, I ženskog principa, univerzalna tema svih bajki I filmova po njima nastalim.. , sada je vrlo precizno prikazana i u novom Disnijevom filmu Maleficent, i služi nam kao podsetnik da svaki zločinac može postati heroj, jer u svakome od nas postoji ono što je blistavo i dobro. Takođe obraća pažnju na sve nevolje koje ne opraštanje sebi i /ili drugome donosi, a kako težnja za osvetom truje život.

Ženski princip ustoličen u 'liku' Močvare u kojoj žive vile I sva moguća magična bića, od početka ove priče zazire od drugog kraljevstva sa Dvora, simbolike muškog principa, koje strahujući od narastajuće moći magije Močvare, započinje progon koji se pretvara u rat -

ono što je nedostajalo tog momenta su međusobno razumevanje I poštovanje kako ograničenja tako I mogućnosti, jednog I drugog kraljevstva. Toga naravno nije moglo biti kako je ljudima sa Dvora, Močvara bila velika nepoznanica-  kralj Henri na samom početku priče, spremajući svoju vojsku na boj, objavljuje takoreći pred vratima močvare:

"Evo je- misteriozna Močvara u koju se niko ne usuđuje da kroči zbog straha od magičnih stvorenja koja vrebaju tamo. ja kažem: slomimo je"
Mi iz perspektive posmatrača svedočimo Harmoniju u Močvari, ali Kralj Henri ne poznajući drugo kraljevstvo ima sopstvena predubeđenja i strahove šta se nalazi sa druge strane, u šumi..

Ovde je lep momenat za malu digresiju jer se može primetiti TZV. STRAH OD NEPOZNATOG koji to zapravo i nije tj ne postoji..dete se rodi I nema pojma gde je stiglo, sve oko bebe je nepoznato pa ona ne drhti kao prut, od straha pred svakim korakom u novi trenutak-zasto?? jer nema prethodna iskustva I um koji će ta iskustva koristiti da projektuje svoje strahove u nepoznato..to se I u samom filmu vidi u (trejler) sceni  Ružice koja skrivenoj Grdani kaže da izađe iz skrovišta I uverava je da je se neće plašiti to jest da je se ne plaši. A I zašto bi- rasla je van Dvora I nije imala prethodno usvojene ideje niti o močvari niti o Vili (predrasude).
Tako se, sa što vise sakupljenog i brižno čuvanog iskustva u senkama podsveti, sve više razvija ta ideja o 'strahu od nepoznatog', čemu doprinose I iskustva drugih u vidu 'brižnog upozoravanja' na ovakve I onakve ljude i situacije Itd. Dakle, Ljudi se plaše samo sopstvenih projekcija,
onoga što zamišljaju da je ili da bi moglo biti 'na nepoznatom terenu' , tj plašimo se onoga što mislimo da znamo o nepoznatom  pa bežimo od potencijalno negativnih stvari koje bi 'nepoznato' moglo da sadrži..VAN TOGA STRAH OD NEPOZNATOG NE POSTOJI.

Kako vojska jasno je, ne dolazi u dobroj volji na vrata močvare, Vila traži da ne idu dalje na šta se kralj Henri oglušuje i ona pokazuje da ga ne smatra nikakvim autoritetom- to stoga jer isti ne može biti nametnut putem same titule ili bilo kog drugog načina, već se istinski autoritet (prirodno) uspostavlja kroz poverenje, otvorenost, ljubav.. svaki drugi oblik istog je samo maska iza koje se lažni autoritet krije I samouzdiže na presto ('da se ne uprlja u nečistom blatu') i stoga je takav autoritet maska koja sprečava iskrenu razmenu (..npr I šef-radnik, prof-student, doctor-pacijent, I slično, naravno ne generalizujem po profesijama, sindrom lažnog autoriteta je stvar pojedinca nevezano sa 'titulom', niti sa polom..)
Kada je to jasno, lako možemo videti da ne postoje zaista ni slučajevi ljudi/dece koji imaju 'otpor prema autoritetu' ili 'problem sa autoritetom'_ ljudi mogu samo biti protivni tome da im se nešto na silu nameće_ kada je na snazi istinski autoritet, ljudi I deca imaj samo reci pohvale I podršku za datu osobu!!,,

 Šta dalje biva sa zavađenim kraljevstvima među kojima ne vlada poverenje, otvorenost, ljubav? Nakon Pirove pobede u bitci, Vila žrtvuje svoju snagu i samopoverenje, kako bi se na kratko uspostavio kvazi mir, pa tada Dvor nije toliko ugrožen moćima močvare i u tolikom strahu da bi nastavljao sa napadima. To je međutim učinjeno na način koji će Vila smatrati izdajom od strane mladića Stefana-pretendanta na presto kralja Henrija..,stoga nadalje u sebi gaji I razvija želju za osvetom prema novo-ustoličenom kralju Stefanu.. Dok njeno prebivalište Močvara, tj ženski princip, odumire nestaje harmonije, još više se zatvara _("zid od trnja oko Grdaninog dvorca") , Vila postaje 'Zla', prema primeru prvobitnog kralja Henrija & sama nametnuvši lažni autoritet u močvari.

Tu počinje od ranije znani nam deo priče, o prokletstvu koje Grdana baca na Ružicu.., i dok se Grdana naslađuje oporim ukusom patnje koju je njena kletva iznedrila, i sam kralj Stefan na dvoru pada u "dubok san" paranoje, prezira I sveopšte ne-lucidnosti..pa I taj detalj ukazuje na činjenicu i važnost negovanja ženskog principa, da bude radosti I sreće koja će se odraziti &na sve druge aspekte..( tj individuu samu, ili šire posmatrano porodicu, ili još šire naciju, itd)

=> dodirnuta bezazlenošću male Ružice, plamen osvete ZleVile lagano zgašnjava, &malo po malo ona menja smer delovanja..ovde se pomalja princip njihova sloboda=tvoja sloboda..

Međutim, u (N)ovoj verziji niko tu nije zaista nedužan, jer nekakva usklađenost čak i u disharmoniji mora postojati- i jedno I drugo kraljevstvo su u izvesnoj meri u strahu, sprega one thing led to another povlači i generiše više istog u njihovoj razmeni..I ženski i muški princip kroz priču menjaju svoje uloge i zločinca i heroja, ali kao završnicu imamo Prihvatanje i Ujedinjenje ;  dok u prethodno poznatoj verziji vidimo "iz vedra neba, i nepravedno" napadnut Dvor od strane ZleVile i njenu anihilaciju na kraju, bez da smo ikada otkrili magiju sveta koji se krije iza trnove ograde..samo smo je ugazili a ljubav je pobedila,? kakvo je To bilo buđenje iz stogodišnjeg sna.. takvo po kome je tlo/zemlja Ne-čista a ženski princip zakopan u isti koš...ili?.. :))

Da ne pišem suviše detalja o raspletu nove verzije samog filma, dovoljno je reći da je činom oprosta kreiran novi ženski a time-posledičnom spregom, i novi muški princip što je dovelo do Ujedinjenja dva Kraljevstva. Povod za Slavlje!






---------------------------------------------



Dobri odnosi se ne ogledaju samo u pronalaženju sličnosti,
već I u poštovanju I prihvatanju svih razlika


 

Нема коментара:

Постави коментар